Millal ja millega vitamiine-mineraale ja muid lisandeid võtta?

Mis millega kokku sobib? Mis mida oma kõrvale vajab? Osad vitamiinid-mineraalid ei ole "soolo" tüüpi, osade puhul aga pole vahet.

Tüüpiline on, et vitamiine/lisandeid võetakse toiduga. Samas vähe liigub infot, et mida raskem on toit (praad, kartul, kohupiim, jm piimatooted, saiakesed, maiustused), seda vähem vitamiinid keha jaoks saavad tööd teha, sest need kasutatakse ära seedimisel, ja rakku ei jõuagi või keha tervendamiseks. Seetõttu on kõige parem võtta vitamiine puuviljaga nagu näiteks banaan, õun, mango, pirn jne. Juurviljadega jääb veidi lahjaks. Puuvili on keha omane toit. Või kui ei saa puuvilju süüa toorelt (see näitab keha reostuse kõrgemat astet ja oleks vaja keha mikrofloora ja üldist korrastust), saab vitamiine võtta näiteks kergelt aurutatud juurviljadega.




⚠️NB! Tulemid ja toimimine on välja toodud ainult linkidel olevatel kvaliteet vitamiinide-mineraalide ja superfoodidega (vt vorme ja põhiaine sisaldust). Toimed saavad drastiliselt erineda, kui kasutada kehva kvaliteediga, teises vormis (kunstlikke), kahjulike või ebavajalike lisaainetega lisandeid. 

Näitena mõned tüüpilisemad/populaarsemad vitamiinid-mineraalid ja lisandid. 

🍁D3 viamiin 
Alatasa räägitakse/kirjutatakse selle vitamiini olulisusest. Et näitu vaja tõsta jne. Kui võtta ainult D3 vitamiini teatud hulgal, siis näit nagu oleks ok, aga ta ringleb kehas ning seda, mida ta tegema peaks ja võiks, ei tee, sest D3 pole teps mitte soolovitamiin. Tema toimimiseks on vaja co faktoreid e. kaaslasi.

D3 vitamiin aitab magneesiumil ja kaltsiumil imenduda ja K vitamiini vastutab kaltsiumi hammastesse ja luudesse veo eest. Kui K2 vitamiin puudub, ladestub kaltsium hoopis arteritesse, pehmetesse kudedesse, sh. lihastesse, rinda, neerudesse ja kannustesse (tekivad osteofüüdid). Kaltsiumi ja magneesiumi vahel on antagonism (üks ei saa ilma teiseta). Kaltsiumi saame toiduga piisavas koguses, aga magneesiumit mitte. Umbes pool keha magneesiumist on luudes ja teine osa kudedes ja organite rakkudes. Kaltsiumil ja magneesiumil rakku sisse ja rakust välja liikuda aitab boor, mis on rakumembraani töö reguleerija. Seepärast on D3+K2+Magneesium+Boor nelik, mis töötavad koos!





👍Parimad välja otsitud:
D3 vitamiin see või see
Erinevate vormidega K vitamiin seesee või see
Kvaliteetsed magneesiumid seesee ja/või see
Boor see või see

Millal võtta?
D3 on erguti, seega päeva esimeses pooles. Koos kõigi co faktoritega. Osad teooriad räägivad, et K vitamiini võiks võtta eraldi D3 vitamiinist. Ok järgime, kuna tema toimimist kohe ei ole võimalik eristada (võtmise 5a kogemuse põhjal), siis ükskõik millal päeval on see ok ja millal endale sobib. Samas pole saanud täheldada midagi negatiivset, kui koos D3 vitamiiniga võtta. Võib võtta ka koos rasvaga või rasvase viljaga näiteks avokaado, kuigi banaan on ka väga hea.

Magneesium sobib oivaliselt koos booriga võtmiseks. 


Kui aga soovida magneesiumit võtta eraldi, siis vajab tema imendumiseks juurde hoopis B6 vitamiini (LINK)

Boori ja B6 vitamiini võib võtta ka eraldi, soolona.

🍁B12 vitamiin 
Jällegi loeme-kuuleme kui oluline see on. Kunstlikult saab näidu küll "korda", aga ta vajab imendumiseks ja sünergiliselt töötamiseks ka B9 vitamiini ja seda looduslikku vormi folaati.

Tegelikult keha ei vaja ainult B12 või B9 vitamiini vaid kogu B grupi vitamiinide spektrit, see on baas. Siis võib juurde manustada erinevaid üksikuid B vitamiine.

B12, B9, B kompleksi võib võtta päevas mistahes ajal ja sobivad kokku boori ning magneesiumiga ka.

Aga eraldi B3 vitamiini võttes tasuks seda võtta enne magama minekut ca 1 tund, sest teeb uniseks, uni tuleb väga hea. Enne seda teeb B3 naha punakaks, kuumaks ja pärast külmaks, need on normaalsed nähud. Veri viiakse kõige pisemate veresoonteni. B3 vitamiini võib võtta ka soolona.

Aga B12 vitamiini saab ka unematina kasutada, selleks saab võtta kuni 10 stražeed ja B9 vitamiiniga koos, eelistatult B9 koos vee ja toiduga ning B12 stražeed suus sulama. B12 imendumine algab suust. Uni tuleb väga rahulik, hommikul ärkamine puhanuna.

B9 vitamiini võib võtta ka soolona.

👍Parimad välja otsitud:
B kompleks see
B12 vitamiin see
B9 vitamiin see
B3 vitamiin see


🍁Probiootikumid ja kolloidhõbe
Dr Ohhirad (probiootikumid) ja kolloidhõbe sobivad võtta tühjale kõhule. Kui võtta täis kõhule, siis aitavad seedimist, aga ei jõua rakku või keha tervendama nii suures mahus kui nende potentsiaal oleks.
Ohhirad aitavad kui on kõhukrambid, kõhuvalu või kõhutõbi, palju paremini ja kiiremini kui aktiivsüsi.
Võiks võtta kas siis probiootikumid või kolloidhõbe, mitte koos.

👍Parimad välja otsitud:
Dr Ohhira probiootikumid see
Kolloidhõbe see


🍁C vitamiin
C vitamiinid askorbiinhape, magneesiumaskorbaat on võimsad ergutid, suuremates kogustes (rohkem kui 2 grammi korraga) võttes sobib võtta igal ajal va enne magama minekut. Eriti mugav võtta smuuti sees.
Rasvlahustuvat C vitamiini ja liposoomset C vitamiini võib võtta igal ajal. Askorbüülpalmitaati on eriti hea võtta koos mõne rasvaga või rasvase puuviljaga nagu avokaado.
Samas naatriumaskorbaat võib põhjustada osadel inimestel unisust, seega tasub katsetada, nt 4 grammi võttes võib tuua mõnusa ja sügava une.
Stražeedena sobib võtta samuti igal ajal.
C vitamiin ei vaja midagi kõrvale, on soolo-vitamiin.




👍Parimad välja otsitud:
Askorbiinhape pulbrina siit (kõrgkvaliteet) või siit
Magneesiumaskorbaat pulbrina siit
Naatriumaskorbaat pulbrina siit
Askorbüülpalmitaat siit
Liposoomne C vitamiin siit
Stražeed siit (närimis-lutsutamise tablett, lastele ka väga puhas)


🍁Joodi protokoll
Joodi on väga oluline võtta päeva jooksul koos co faktoritega, et ta töötaks nii nagu on tema täispotentsiaal ja ei lööks keha tasakaalust välja.



Joodi võetakse tühjale kõhule veega. Ca 20-30 minutit hiljem võib süüa. Jood kaotab oma mõju kui teda võtta koos piimatoodetega. 
Päeva jooksul tasub võtta seleeni 200-400mg, see seob ja aitab välja viia toksiine, mida jood kehas vabastab. Seleenil kohe tuntavat efekti ei ole nagu näiteks ergutav või uinutav, seega pole absoluutselt vahet, millal seleeni peaks võtma, päeva jooksul, millal iganes sobib.

B2 ja B3 vitamiini on vaja, et keha üldse joodi vastu võtaks. Jood transportidake rakkudesse läbi joodi sümporteri, mille avavad need kaks B grupi vitamiini. Praktikas, kuna keha vajab kõiki B grupi vitamiine, on mugav võtta lihtsalt korralikku B kompleksi.

Lisaks vajab jood ka 3000 mg C vitamiini (ülempiir puudub) ja magneesiumit (kogust pole täpsustatud, aga ka ülempiir magneesiumi võtmisel praktiliselt puudub).

Seleeni, B grupi vitamiine, C vitamiini ja magneesiumit võib joodi protokolli tehes võtta kõiki koos ühel ajal (aga siis toiduga). 
Ainuke vitamiin, mis saab segada ja neutraliseerida joodi on C vitamiin, kui seda võtta joodiga samal ajal.

NB! Joodi ja kolloidhõbeda võtmisel peab olema 48h vahet. Koos ühel päeval neid tarvitada ei tohiks, sest võivad omavahel reageerida ning moodustada sooli, mis kogunevad naha alla ning päikese kiirguse toimel saab niiviisi "valesti" tarbides muuta naha värvi pika aja jooksul halliks või siniseks (siinkohal on mõeldud 10neid aastaid). Tervisehädasid see aga ei põhjusta.

Kui ei tee joodi protokolli, siis seleeni võib üksi võtta, on sobilik kasutada soolo-mineraalina. Sama ka B2 vitamiini kohta, sobib soolo-vitamiinina.

👍Parimad välja otsitud:
Tasakaalus jood see või see
B2 vitamiin see
B3 vitamiin see
Seleen see
B kompleks see
Kvaliteetsed magneesiumid seesee ja/või see
C vitamiin siit või siit


🍁 Tsink (LINK) on soolo-mineraal. Tsinki tasuks võtta 2h teistest vitamiinidest-mineraalidest eraldi, sest takistab teiste imendumist. Vältida tasub vormi Zink Picolinate, sest pikonaat on kusihappe baasil, mida on meil kehas tavaliselt üle. Toodetakse loomade uriinist ja "uriini" kehaosade uriinst (neerud nt) jms.

🍁Muude lisandite popurii
  • Spirulina (LINK) ja Chlorella (LINK) on kerged ergutid, kui aga kehas lahendavad korratusi, saavad põhjustada unisust. Ergutava mõju korral sobib tarvitada päeva esimeses pooles. 
  • Sipelgapuukoor (LINK) igal ajal, pole saanud täheldada ergutavat või uinutavat toimet. 
  • Maca (LINK) on päris tugev erguti, päeva esimeses pooles.
  • Magneesiumglütsinaat (LINK) ja magneesium L-Threonaat (LINK) on tugevad lõdvestid, sobivad võtta 30 min enne magamaminekut, imendumise parandamiseks sobib võtta koos B6 vitamiiniga.
  • Kaaliumit (LINK) sobib võtta soolona, ei ole saanud täheldada märkimisväärset ergutust või uinutamist, mõju on tunda lihastele, sobib võtta igal ajal.
  • Ohaka ekstrakt (LINK) ja Reishi (LINK) on kerged ergutid, tasub võtta kogu päeva jooksul kuni ca 3 tundi enne magama minekut
  • Talvekirssi e. Ashwagandhat (LINK) tasub võtta 30min -1h õhtul enne magama minekut, sest on uinutava toimega. 
  • Kroomi (LINK) võetakse koos vanaadiumiga (LINK), nad töötavad sünergiliselt. Kroom ei ole soolo-mineraal. Või mõlemad koos (LINK) Võib võtta päevas mistahes ajal, ei tee uniseks ega erksaks. Mõlemad neutraalsed toimimiselt.

😘Kõiki nimetatuid võib kasutada koos paljude vitamiinidega nagu B grupi vitamiinid, magneesium, boor, C vitamiin jne.




Rasvlahustuvad vitamiinid nagu näiteks E vitamiin (LINK) ja A vitamiin (LINK) ja taimsed omegad (LINK) sobivad koos võtmiseks, eriti hea koos avokaado, mõne õli või banaaniga.

Märksõnad: Probiootikumid, jodiid, magneesium, kaalium, niatsiin, folaat, seen, takjas, spirulina, C-vitamiin, Ashwagandha, naatrium askorbaat, naatrium-askorbaat, askorbüül palmitaat, askorbüül-palmitaat, magneesium-askorbaat


Lisalugemist:
Ammendavalt D3 vitamiinist siit
D3 vitamiinide võrdlus ja valimine siin
Vitamiinide ja mineraalide koond siin
K vitamiinist siin
Erinevad magneesiumid ja kuidas toimivad siin ja siin
B grupi vitamiinidest siin
B12 vitamiinist põhjalikult siin
B12 vitamiinide valimine ja võrdlus siin
Looduslikud uinutajad siin
Probiootikumide info siit
Põhjalikult kolloidhõbedast siit
Kolloidhõbeda valimise nipid siit
C vitamiin askorbüülpalmitaat siin
C vitamiin magneesiumaskorbaat siin
C vitamiin naatriumaskorbaat siin
Joodist väga põhjalikult siin
Sipelgapuukoorte võrdlus siin
Magneesiumglütsinaadist siin
Kaaliumist siin
A vitamiinist ja Omegatest siin
E vitamiinist siin
Talvekirsist siit
Vanaadiumist siit

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly